Annuleren & retourneren

Annuleren van jouw bestelling:

Het kan voorkomen dat een bestelling niet bedoeld was of dat een collega net hetzelfde besteld heeft. In dat geval kan een order uiteraard geannuleerd worden. Het is echter zaak om dit dan wel heel snel door te geven. In de regel leveren wij al binnen 24 uur een bestelling op de gewenste locatie. 

Geef je niet tijdig door dat je de bestelling wenst te annuleren dan is deze wellicht al onderweg. Eventuele kosten voor retour zijn voor eigen rekening en die kunnen best oplopen. Probeer dit dus altijd te vermijden.

Een annulering die bij ons binnenkomt nadat wij het pakket aan de transporteur hebben meegegeven is voor ons niet meer terug te halen. Je zult deze dan zelf moeten retourneren aan ons. Doe dit enkel en alleen na overleg met ons. Na overleg krijg je van ons de benodigde gegevens voor het terugsturen. Op deze wijze kunnen wij jouw retourzending snel verwerken.

Retourneren van jouw bestelling:

Het retour sturen van een product of een hele bestelling mag onder bepaalde voorwaarden. Er wordt tevens wettelijk onderscheid gemaakt tussen consumenten en bedrijven.

Een consument heeft een herroepingsrecht van 14 dagen zonder opgave van een reden.

Voor zakelijke kopers gelden andere regels. Zo is er niet zomaar 14 dagen bedenktijd, de wet gaat er van uit dat een zakelijke gebruiker goed weet wat hij/zij besteld. de zakelijke gebruiker wordt geacht rekening te houden met de consequenties van het bestellen. 

Wij gaan hier uiteraard coulant mee om en als een product nog nieuw en ongebruikt is en in de originele verpakking zit dan zullen wij een retour gewoon accepteren.

Wij betalen dan het reeds ontvangen geld uit zodra de retour bij ons binnen is en gecontroleerd is.